היכרות עם המאפיינים השונים של שיווק יצירתי לעומת שיווק קלאסי עוזרת לדעת באיזה כלי להשתמש על מנת להרחיב את התפוצה של מוצרים או שירותים מסוימים. במאמר הבא נסביר מה מאפיין כל גישה שיווקית ונציג את היתרונות שלה
השוואה בין שיווק יצירתי לבין שיווק קלאסי היא חלק בלתי נפרד מהתהליך שאותו כדאי לעבור על מנת לפרסם מוצרים או שירותים מסוימים. בשני המקרים המטרה היא להגדיל את המכירות, אבל יש שיטות שיווק שונות שבהן אפשר להשתמש. בהקשר הזה, ההשוואה הכי בסיסית וחשובה היא בין שיווק יצירתי לבין שיווק קלאסי.
מה מאפיין כל שיטת שיווק?
שיווק קלאסי נשען על שימוש באמצעי תקשורת המונים. כאן מדובר על שיווק שבו מפעילים אמצעי תקשורת שונים ובהם טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, עיתונים וכן הלאה. בנוסף, אפשר לשלב אלמנטים של שיווק קלאסי גם באמצעי תקשורת חדשים כגון האינטרנט – כמו למשל באמצעות באנרים באתרים מובילים.
מנגד, שיווק יצירתי מנסה להשיג את אותן מטרות אבל בצורה ממוקדת, אלגנטית וחדה יותר. זה סוג של שיווק גרילה, שבו מושכים תשומת לב למוצר או לשירות ופנים אל קהלי יעד ספציפיים. אם רוצים להחליט מה עדיף, צריך קודם כל לבדוק מה מעניין את הלקוחות הפוטנציאליים.
לעוד כתבות על שיווק לעסקים>>buzz.org.il