האמרה המפורסמת קובעת שכל פרסום הוא פרסום חיובי, אבל האמת היא שלא מדובר על קביעה חד משמעית. אז מתי זה נכון ומתי עדיף לוותר על הפרסום? הנה כל התשובות
בעלי עסקים רגילים לשמוע שכל פרסום הוא פרסום חיובי. מאחורי האמרה הזו עומדת נקודת הנחה שקובעת שעדיף שהלקוחות ישמעו על העסק, גם בהקשר שלילי, מאשר שלא ישמעו עליו בכלל.
כמו כן, זו אמרה שיוצאת מתוך נקודת הנחה שלפיה הפרסום חשוב כי הוא מייצר נוכחות. גם במקרים שבהם הפרסום אינו חיובי אלא שלילי, הציפייה היא שבסופו של דבר הלקוחות יסיקו את המסקנה המתבקשת ולכל הפחות יחשבו על המוצר או השירות בפעם הבאה שהם יזקקו לו.
איזה פרסום מתאים לכם?
המציאות מעט מורכבת יותר ממה שנדמה. אם למשל רוצים לדעת האם כל פרסום הוא אכן פרסום חיובי, צריך להגדיר את המטרות. במידה והמטרה היא רק להגדיל את הנוכחות של המוצר או המוצר במרחב הציבורי, זה בהחלט יכול להיות נכון.
אבל אם רוצים לפרסם את המוצר כדי להגדיל את המכירות באופן מיידי, יכול להיות שפרסום שלילי שעוסק ספציפית בתכונות שלו – יגרום יותר נזק מאשר תועלת. בשורה התחתונה, עדיף ממילא לחתור לפרסום חיובי ולהימנע מפרסום שלילי.
לעוד כתבות בנושא פרסום>>feed.org.il