הדרך לבנות אסטרטגיה שיווקית היא לאפיין את המוצר, להכיר את קהל היעד, להשתמש באמצעי תקשורת רלוונטיים ולשנות את המסר לפי הפידבק שמגיע מהשטח. מבולבלים? הנה המדריך שיעשה לכם סדר
בניית אסטרטגיה שיווקית היא חלק מתהליך ארוך של הגדרת מטרות ובקרת איכות. בשביל למכור מוצר או שירות מסוים, צריך למצוא אסטרטגיה שיווקית שתוכיח את עצמה מול קהל היעד גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. אבל בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל אסטרטגיה שיווקית מצליחה להשיג את המטרות הללו.
השלבים שעליהם אסור לוותר
הדרך לבנות אסטרטגיה שיווקית מתחילה באפיון של המוצר או השירות. כאשר מאפיינים את המוצר או השירות, בודקים איזה בעיה הם פותרים ומה צריך להבליט בפני קהל היעד או הלקוחות הפוטנציאליים בשביל לשכנע אותם לקנות.
במקביל, אין ברירה אלא להכיר היטב את קהל היעד: מה מניע אותו, מה מעניין אותו, איפה הוא נמצא, כמה כסף יש לו וכן הלאה. ככל שמקבלים יותר פרטים על קהל היעד, כך עולה הסיכוי לבניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית.
איך משווקים את המסר?
השלבים האחרונים בבניית אסטרטגיה שיווקית כוללים בחירת אמצעי תקשורת ולאחר מכן העברת המסר. אחרי שמעבירים מסר בטלוויזיה, ברדיו, באינטרנט או באמצעים אחרים, מתאימים אותו לפידבק מהשטח.
אל תפספסו >> talkback.org.il